Tag Archives: Cara

5 Panduan Orang Awam untuk Menilai Pendakwah

1. Mengambil ilmu dari orang yang dipercayai peribadinya bermaksud bukan seorang yang dikenali sebagai pendusta, kaki temberang, kaki kelentong dan lain-lain. Kata Ibn Sirrin dan Malik bin Anas, ﺩﻳﻨﻜﻢ ﺗﺄﺧﺬﻭﻥ ﻋﻤﻦ ﻓﺎﻧﻈﺮﻭﺍ ﺩﻳﻦ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻫﺬﺍ Ilmu ini ialah agama, maka lihatlah dari mana kamu mengambil agama kamu.

2. Menyemak sumber ilmu yang disampaikan. Jika penceramah bercerita tentang sesuatu kisah maka semak apakah [...]

Layari Internet guna Handphone sebagai Modem berbaloikah?

Ini sebenarnya implikasi pada komen dalam entri pengalaman guna broadband SKMM Celcom. Dalam entri tersebut, ada komen dari bro berkenaan layari internet guna handphone sebagai modem. Memang tertarik dengan cara yang di kongsikan. Tapi berbaloikah guna handphone sebagai modem untuk layari internet?

  Tip guna handphone sebagai modem dari komen

Jadi sebelum tu, Saya akan kongsikan cara yang di gunakan. Seperti biasa akan di [...]

Cara betulkan screen monitor terbalik di laptop

Cara betulkan screen monitor terbalik di laptop ni saya dah kongsikan sebelum ni tapi terasa nak kongsikan balik sebab teringat pula, ada peristiwa lawak yang berlaku ketika screen monitor terbalik ni.

Selain cara nak betulkan screen monitor terbalik ni, kalau nak kenakan orang pun boleh. hehe. Kita buat kat laptop kawan, nanti biar dia pening tengok laptop kejap. Tapi jangan amalkan ya.